Tehnica Boomerang

Este o tehnică de vânzare care are la bază oferirea de valoare.

Pentru a folosi această tehnică în principal ai nevoie de un produs nou sau de o versiune nouă a unui produs deja existent. Functioneaza foarte bine pe online dar se poate aplica cu succes si offline. 

Tehnica are la bază legea reciprocității, adică eu îți ofer valoare in mod continuu și, mai devreme sau mai târziu, tu o să te simți "într-un fel sau altul obligat" să îmi oferi valoare la rândul tău.

Boomerang

În ziua 1, îi ofer valoare și nu pun absolut deloc accent pe vânzare.

M-am întâlnit acum recent cu o cunoștință care vinde seminari de NLP și nu își dă seama de ce nu vinde pe online așa cum ar trebui să vândă.

L-am întrebat cum face.

A spus că scrie articole.

La rândul meu am întrebat ce probleme rezolvă el în articole, la care el a spus că doar punctează că există problema, nu o rezolvă din prima.

Apoi îmi spune că acel site îi trimite pe vizitatori în punctul în care vinde el seminarul pentru rezolvarea acelei probleme.

Trebuie menționat că uneori continutul gratuit poate fi mai valoros decât cel oferit pe bani. De exemplu uneori în seminariile gratuite valoarea este mult mai mare decât în cele cu bani.

Ce se întâmplă, de fapt?

Eu vreau să livrez continutul...

Îl voi împărți în jumătate și cea mai mare valoare o pun într-o parte care o ofer gratis in mod strategic, iar restul de jumatate o voi vinde cu pretul întregului conținut.

O să-l cumpere toți cei carora le-am oferit valoare?

Nu.

Chiar dacă îl voi vinde pe tot cu acea valoare, tot nu o să-l cumpere toți, dar am șanse mai mari să-i calific dacă ofer acea parte gratis, dacă îi fac să creadă în mine și să-și dorească să cumpere.

La fel, în ziua 2 îi dau valoare fără să pun parte de vânzare, la fel și pentru a 3-a zi.

Asta înseamnă că îi rezolv deja trei probleme.

După care vine ziua 4 în care fac un mesaj, în care fac vânzare.

Vânzarea o voi face în felul următor, îi voi spune așa:

Salut, am nevoie de ajutorul tău.

Ți-am pregătit un nou video pe care îl găsești aici

Trebuie să reiasă că ai nevoie de o favoare din partea lui pentru că în primele zile, tu ai oferit și dacă ai oferit din inimă și într-adevăr l-ai ajutat, știi ce o să se întâmple?

O să vrea să te ajute.

În acel video, îi vei spune că ai un produs nou, o carte, de exemplu.

Înainte să îi dai drumul pe piață, îi vei spune că vrei să le-o dai lor, iar ei să te ajute doar cu transportul.

În acest moment, eu discut cu firmele de curierat și le cer o ofertă pentru transportul acestor cărți.

Le cer prețul cunoscut pentru un pachet la curierat și le fac cadou și un CD cu înregistrarea cărții pe care îl poate asculta în mașină.

Și mai am și o surpriză pentru el, dar pe aceea o vede când primește cartea.

Asta înseamnă că nu pierd, chiar dacă câștig doar 1 leu și știu ce să pun în acel pachet (vouchere, oferte), îmi fac banii din altă parte.

Dar asta înseamnă să ofer valoare, valoare, valoare, să-l ajut pe acel om și să o fac din suflet și strategic.

Mai multe materiale despre marketing strategic găsești în e-shop.

X

Ti-ai uitat parola?

Creaza-ti cont aici