MARKETING ONLINE pentru AFACERI – 10 ELEMENTE pe care trebuie să le aplici pentru un MARKETING ONLINE de SUCCES. Partea I
#1: Design-ul Website-ului contează
Crearea unui site web focusat pe nevoile vizitatorilor, este cel mai important element din Internet Marketing.

Scopul site-ului tău ar trebui să fie de a te ajuta să convertești vizitatorii în clienți plătitori.
Primul pas în realizarea acestui lucru, este construirea încrederii.
Un site bine conceput sugerează vizitatorilor că ești mândru de modul în care arată acesta.
- Ai auzit vreodată zicala: "Arăți bine, Te simți bine“?
Același lucru este valabil și pentru site-ul tău.
Aspectul site-ului tău este foarte important, nu-l neglija.
Succesul tău depinde de acesta.
#2: Conținutul STRATEGIC este Cheia
Ce înseamnă “conținut strategic”?
Pe scurt, înseamnă crearea de conținut care să îl ghideze și să îl conducă pe utilizator către un scop specific.
Fiecare pagină, în parte, a site-ului tău, ar trebui să aibă un scop sau o sarcină specifică care să-l conducă pe vizitator unde dorești tu.
Scopurile sau sarcinile dorite ar putea fi:
1. Cumpărarea unui Produs
2. Înscrierea la Email Newsletter
3. Descărcarea unui Document PDF

4. Vizualizarea unui Video
5. Ascultarea unui Mesaj Audio
6. Accesarea unui Link
7. Înscrierea la un eveniment
8. Accesarea unei oferte speciale
9. Etc.
Conducerea vizitatorilor spre îndeplinirea țelurilor propuse este treaba conținutului de pe website-ul tău.

Conținutul le spune oamenilor ce să facă, cu site-ul tău. Și, cel mai important, cum pot face afaceri cu tine.
Conținutul website-ului tau are același rol ca și indicatoarele rutiere, de a fluidiza, de a ghida și de a oferi claritate traficului.
Fiecare cuvânt din conținut trebuie să aibă și să fie pus acolo cu un scop.
Ține minte, construiește încrederea viitorilor tăi clienți.
Încredere = Vânzări
Fă-ți conținutul ușor de citit și înțeles și paragrafele scurte.
Conținutul lung nu ajunge să fie citit în întregime.
Cel mai important lucru legat de conținutul strategic, este acela că nu trebuie să folosești doar un site pentru a-ți vinde produsele.
#3: Oferă Valoare Vizitatorilor
- valoare = ceea ce consideră ei valoare, pentru ei…

Pentru a crea conținut de valoare pentru vizitatorii tăi, conținut care să aibă legatură cu afacerea ta, începe de la aceste două întrebări:
1. De ce ai intrat în business - dincolo de a caștiga bani?
2. Care sunt problemele pe care le rezolvi sau ce soluții oferi?
Oferă-le oamenilor o mostră din produsele/serviciile tale.
Nu trebuie să fie ceva fizic (palpabil)… oferă oamenilor cunoștintele tale.
Când oferi oamenilor conținut gratuit care le rezolvă problemele, de asemenea îi ajuți să-ți înțeleagă clar afacerea și poziția – ceea ce într-un final va conduce la vânzare.
Hai să luăm exemplul lui Bobby Flay, faimosul bucătar...
Dacă o să cauți pe Google despre rețetele sale, o să găsești peste un milion de rezultate! Fiecare rețetă a sa este gratuită. Și totuși, Bobby Flay continuă să vândă nenumărate copii ale cărții sale de rețete.
Deci, ce crezi că primește Bobby Flay în schimbul oferirii de rețete gratuite?
În mass-media se spune că - doar să găsești un loc la unul din restaurantele sale, este foarte dificil.

Secretul este acesta:
OFERĂ VALOARE GRATUIT ÎNTR-UN MOD STRATEGIC!
Cuvintele cheie aici sunt GRATUIT și STRATEGIC!
Ține minte: Gratuit fără Strategic nu va funcționa la fel de bine!
#4: “Keep it Simple”
Nu complica lucrurile mai mult decât ar fi nevoie, ba din contră menține totul clar și simplu!

Există mai multe motive de ce afacerea și produsele tale nu se vând pe cum ți-ai fi imaginat.
Motivul principal este legat de conținut și de faptul că materialele de marketing nu lucrează împreună. Ele, de fapt, duc în eroare clienții tăi. Oamenii confuzi nu cumpără...
Când vizitatorii tăi sunt confuzi, când se confruntă cu prea multe decizii și prea multe informații - ei nu fac nimic.
Prea multă analiză paralizează prospectul în luarea deciziei și acesta se pierde.
Aruncă o privire la ofertele tale de produse.
Dacă site-ul tău oferă o imensitate de servicii, oferi prea mult. Este timpul să simplifici.
Iată o schiță (pas cu pas) pe care te poți baza cu succes atunci când vrei să comunici cu vizitatorii în mod eficient:
- Spune-le, pe scurt, cine ești…
- Ce experiență sau ce expertiză ai…
- Ce le oferi, ce ai pentru vizitatorii tăi…
- Ce soluție le oferi, ce problemă le rezolvi…
- Ce trebuie să facă pentru a aplica, pentru a afla mai multe sau pentru a cumpăra de la tine…


Lasă-mă să-ți dau un exemplu. Să aruncam o privire la McDonalds… Un fast-food de un succes imens.
Meniul lor s-ar putea să fie cel mai mic meniu dintre toate lanțurile de fast-food. Iată ce ofera ei, în principiu:
1. Cheeseburger
2. Hambuger
3. Cartofi prăjiți
4. Răcoritoare
5. Desert
Acesta este tot.
Nu am fost niciodată la un restaurant McDonalds și să nu fie coadă acolo.
Ei au facut să fie totul simplu de ales și de comandat.
Poți face același lucru cu afacerea ta.
#5: Educă-ți Vizitatorii

Nu îți place atunci când răspunzi la telefon și este unul din acei tipi de telemarketing care încercă să îți vândă un produs care face un lucru sau altul?
Exact, nici mie!
Oameniilor nu le place să fie forțați să cumpere.
Dacă dorești cu adevărat să îți vinzi produsele și serviciile, concentrează-te pe a oferi valoare vizitatorilor tăi.
Învață-i ceea ce știi, iar prin ceea ce îi înveți, ajută-i să ajungă mai aproape de rezolvarea problemelor lor sau împlinirea țelurilor lor.
Ceea ce funcționează în mediul online, este Educația.
Fă în așa fel încât prospectului tău să îi fie ușor să se vadă folosind produsul.
Vânzarea online este legată de educație și comunicare.
Asigură-te că prospectul tău știe exact ceea ce vrei să facă.
Vinde rezultatele și beneficiile, nu drumul către a le obține!
Mai multe despre marketing online și offline găsești aici.
Te salut! Mult succes în afaceri!