Despre Sistematizarea Afacerii și Start Up
Întrebarea ta este cum să-mi organizez afacerea astfel încât să funcționeze în parametri normali, eficient, pe de o parte, iar pe de altă parte, am șanse să introduc o afacere nouă pe o piață foarte concurențială?
Iată răspunsul: Doar prin sistematizarea afacerii poți să faci asta, să identifici acei indicatori de performanță (key performance indicators), care includ măsurători, statistici, analize.

Cifrele acelor indicatori sunt colectate într-un sistem care îți arată grafic sau nu ce se întâmplă cu business-ul tău.
Prin sistematizarea afacerii, te poți asigura că acel business sau sistem funcționează în parametrii, este eficient sau nu este eficient.
Cheia este în măsurători, analize, statistici, trenduri.
Pentru a le avea și a le analiza, trebuie să ai prima dată cifrele din spatele lor și pentru a avea aceste cifre trebuie să organizezi sistemul în așa fel încât să colecteze aceste date.
În ceea ce privește partea a doua a întrebării, bineînțeles că ai șanse să intri pe o piață nouă chiar dacă este concurență foarte mare.
Întreabă-te în felul următor: piața unde concurența este atât de mare, este servită impecabil de cei care sunt deja pe piață?
Asta va depinde de tine, de cum îți poziționezi afacerea pe piață și cui te adresezi.
Există trei categorii de oameni cărora te poți adresa:
- jos (low)
- mediu
- high
Întrebarea este cărei categorii sociale de oameni se adresează produsele și serviciile tale?
Apoi trebuie să știi ce iși doresc oamenii de la produsele pe care vor să le cumpere și pentru ce anume și-ar schimba persoana/firma cu care colaborează deja.
Sau află ce fel de probleme sunt pe piața produsului sau serviciului pe care îl oferi și poziționează-te pe piață cu o ofertă unică pentru acei oameni.
Pornim de la principiul că nu trebuie să te conving să-ți fie bine.
Dacă vrei să-ți fie bine, te întrebi dacă produsul pe care îl consumi te face să te simți bine 100%, iar dacă nu ce înseamnă concret diferența?
Iar dacă eu îmi centrez afacerea pe acea diferență, e doar o chestiune de timp ca restul care se confruntă cu acele probleme să vină la mine.
Articolul este un extras, o mică parte, din audio book-ul ”Cum să Gândești Strategic în Afaceri. Despre Sisteme, Vânzări și Profit” disponibil aici.