De ce firma ta are nevoie de proceduri specifice?

În cadrul firmei tale, în cadrul sistemelor tale și a elementelor din sistemele tale, vei avea nevoie de proceduri specifice, diagrame, visual management, care să îți dea claritate, să îți spună de ce lucrurile trebuie să funcționeze într-un anumit fel și ce se întâmplă dacă se ia o decizie sau alta.

Ce înseamnă Proceduri Specifice?

Procesele de business sau procedurile de business sunt o colecție de activități, sarcini și decizii care sunt menite să producă sau servesc un țel concret.

Cea mai eficientă reprezentare a unei proceduri este diagrama.

proceduri specifice

Am un țel, un loc unde vreau să ajung și am o procedură implementată în sistemul de marketing pe care oamenii o aplică zilnic și în funcție de feedback-ul de pe piață sau din activitatea lor, iau anumite decizii.

Dacă spune da, merg pe o parte, dacă spune nu, merg pe altă parte.

Acea procedură cu elementele din sistem, practic pot să creeze un automatism ca lucrurile să funcționeze de la sine.

Pentru că atunci când un angajat are o problemă, va putea să procedeze cum zice la ”carte”.

Tu ai gândit-o în prealabil, iar dacă oamenii ulterior vin cu soluții de îmbunătățire, poți să faci versiunea a doua.

Cea mai eficientă reprezentare a unei proceduri este o diagramă.

Exemplu Real din setul de proceduri specifice ale unei firme

Avem aici o diagramă, o procedură implementată la începutul sistemului de vânzare dintr-o firmă.

proceduri specifice

Ca și prospect sau potențial client, indiferent de sursa de unde vine omul respectiv, poate să ajungă în trei locuri din sistemul de vânzare și anume ajunge la recepție, direct la o persoană de la vânzări sau direct la consultantul care să îi ofere serviciul sau produsul respectiv.

Procedura spune că în momentul în care intri aici, indiferent la care dintre ei te duci, pasul 1 este să se completeze o fișă de client și să se predea la recepție.

După care pasul 2 este ca recepția să adauge în CRM-ul firmei detaliile respective și să creeze o oportunitate (putem să-i vindem acestui om x,y,z).

După aceea, dacă omul respectiv dorește o întâlnire pentru a discuta mai departe, recepția programează în calendarul consultantului întâlnirea.

Indiferent dacă vine din online, singur, completează acest formular cu un minim de date necesare pentru a face follow up și pentru a duce la întâlnire.

Consultantul discută cu el și dacă alege să facă un contract merge pe această cale.

Recepția face proiecte de insightly, o parte din CRM, sau dacă dorește și/sau numai servicii coplementare sau servicii de la partenerii firmei, îi contactează, îi predă.

După ce s-a făcut tranzacția, banii se întorc înapoi de pe comision.

proceduri specifice

Apoi se derulează proiectul.

După ce s-a derulat proiectul, se cere feedback, după aceea se cere o recomandare.

După recomandare se automatizează cercul.

Pentru astfel de diagrame și de proceduri, te poți duce până în profunzime până la ce anume să conțină fișa de client.

Așa funcționează și multinaționalele.

Ce am face dacă nu am avea proceduri și toată echipa sau toți oamenii de care depinde toată afacerea ar pleca? Gândește-te la asta!

Pentru mai multe metode, tehnici și strategii de marketing și sisteme în afaceri, te rog să ne vizitezi și aici.

X

Ti-ai uitat parola?

Creaza-ti cont aici