Cum să construiești oferta unică pe piață

În acest context, cum abordez un potențial client astfel încât să mă diferențiez de alții?

Prin oferta unică de vânzare pe piață. Ea te face să știi cum să abordezi un om în așa fel încât să te diferențiezi de alții (unique selling proposition sau unique selling positioning sau unique selling advantage).

Acest concept te ajută să abordezi, indiferent dacă e direct sau indirect, un potențial client și să te diferențiezi de alții, de competiție.

Dacă ar fi să intri pe online și să îți comanzi un calculator, un laptop, pe ce site ai intra?

Oferta Unică pe Piață

Pe cel mai cunoscut, cel mai vizibil, pe cel care îți oferă încredere, pe cel care îți răspunde nevoii tale de a-ți fi bine.

Dacă vrei să creezi o ofertă unică pe piață, gândește-te așa: ”Clienții mei și ai competiției mele cu ce probleme și situații se confruntă, pe care nici eu și nici competiția mea nu le rezolvăm?”

Creează-ți un top 5, după care vino cu un plan în care să rezolvi acea problemă a clienților tăi și să le-o garantezi pe piață dacă ești în stare și dorești și marketează rezolvarea acelei probleme într-un slogan.

Exemple Reale

Oferta Unică pe Piață

Un exemplu foarte simplu este cel de la Domino Pizza.

Ce au făcut ei?

Și-au dat seama că cei care comandă pizza acasă se confruntă cu două probleme majore: pizza nu ajunge la timp și când ajunge e rece.

Atunci ei au venit cu răspunsul: ”Pizza proaspătă și fierbinte în 30 de minute sau mai puțin, dacă nu, e gratis.”

Această mișcare a crescut vânzările exponențial.

Asta înseamnă să identifici problemele de pe piață și să le rezolvi.

Care este sloganul Fedex?

Vrei ca pachetul tău să ajungă a doua zi dimineață garantat? Dacă nu, e gratis.

Oferta Unică pe Piață

Gândește-te că în spatele încasării de bani există un produs sau un serviciu care merge către o persoană sau o firmă care are o nevoie sau mai multe.

Ceea ce trebuie să faci tu este să te poziționezi la cel mai înalt nivel posibil. Nu trebuie să-i convingi pe oameni să le fie bine, suntem nascuti cu aceasta dorinta de a ne fi bine,  ci să le oferi ceea ce ei își doresc.

Dacă tu identifici în prealabil acele probleme și acele nevoi și reușești,  daca ai capacitatea din toate punctele de vedere să rezolvi acele probleme, este doar o perioadă de timp până când oamenii vor veni la tine.

Bob Proctor spunea așa:

A vinde nu înseamnă să-i faci ceva cuiva, a vinde înseamnă să faci ceva pentru cineva.

Oferta Unică pe Piață

Sunt două lucruri total diferite și de aceea marea majoritate nu se simt confortabil cu acțiunea de a vinde pentru că se gândesc că trebuie să convingă.

Dar nu asta înseamnă, ci te adresezi clar, concret, specific targetului, profilului clientului tău ideal. Cea mai bună variantă în care poți să te adresezi sau să abordezi piața și să te diferențiezi de alții este să-ți identifici piața, să-ți creezi avatarul

prospectului, al clientului tău ideal, să descoperi care sunt nevoile lui și pur și simplu să i le rezolvi și să i le garantezi, să-i oferi protecție.

Psihologic vorbind, majoritatea populației se teme mai mult să piardă ceea ce au decât să câștige ceea ce nu au.

Atunci eu trebuie să le ofer oamenilor protecție pentru această frică, dacă vreau să mă diferențiez pe piață.

Eu nu trebuie să îi conving să le fie bine.

Întreabă-te tu cum ai cumpăra.

Intreaba-te în ce fel, în ce condiții aș vrea eu să cumpăr, ideal vorbind, de la business-ul tău.

Pentru mai multe informații despre cum poți să-ți dezvolți strategic afacerea, te rog să mă urmărești aici și aici.

Te salut! Mult succes în afaceri!

X

Ti-ai uitat parola?

Creaza-ti cont aici