Cum identific publicul țintă?
Cum se procedează pentru a afla publicul țintă pentru o afacere la început de drum?

În primul rând încep să fac un profil al clientului ideal din toate punctele de vedere, cum gândește, familie, religie, perspective politice, câți bani câștigă, în ce medii se învârte, care este felul de a gândi cu privire la produsele și serviciile din gama celor pe care eu le vând.
Fă un profil al publicului țintă, după care întreabă-te oamenii aceștia pe unde sunt, prin ce fel de cercuri umblă, cum poți să ajungi la ei, care sunt punctele tale de intersecție cu mediile în care ăși petrec timpul.
Sau cine în momentul de față, care nu este competiția mea, vinde produse sau servicii complementare cu produsele sau serviciile mele, care deja a investit sume de bani, timp și efort pentru a crea o astfel de bază de date despre clienți?
Mergi la persoana respectivă și propune-i un joint venture, o alianță. Totul este să creezi un pic de ordine în ceea ce faci.
Marketing targetat
Întreabă-te pe unde umblă ei, și în profilul respectiv, dacă te întrebi asta, indiferent dacă este online sau offline, marketează în acele locuri.
De exemplu, ca eu să atrag proprietari de afaceri aici, unde mă pot duce?
Pe online e mai ușor să faci marketing targetat, țintit.
Dar să zicem că nu am opțiunea de online. Atunci trebuie să mă întreb:
Pe unde umblă oamenii ăștia? Unde-i găsesc? Unde sunt baze de date cu ei?
Cine vinde produse și servicii complementare sau poate chiar competitive cu ale mele și cu care eu pot să fac un joint venture și să facem un joint venture promo, o promoție împreună, să împachetăm două produse și să le vindem împreună?
Răspunsurile la întrebări asemănătoare pot fi găsite în audio book-ul ”Cum să Gândești Strategic în Afaceri. Despre Sisteme, Vânzări și Profit” disponibil aici.