Cine ești TU în afacerea ta? Secretul pentru Maximum de Eficiență
Cum putem să ne dăm seama unde suntem exact poziționați în afacerea noastră și, mai mult decât atât, unde ne-am dori sau ar trebui să fim poziționați cu adevărat și cum să facem acest lucru, pas cu pas, controlabil și fără să riscăm afacerea?

Acesta este chiar unul dintre principalele lucruri cu care vin într-o afacere pe lângă audit, de exemplu, și anume o soluție pe care eu o numesc diagrama pe activități, o soluție care ne ajută practic să identificăm toate activitățile din afacerea respectivă și unde este poziționat antreprenorul pentru că am avut discuții cu oameni care spuneau că și-au ales afacerea greșită.
Nu este așa, răspunsul este altul.
Răspunsul este că, tu, antreprenorul, poate ești poziționat greșit în afacerea ta, nu afacerea ta este greșită.
Cum identifici asta?
Printr-un exercițiu foarte simplu!
Faci o listă cu absolut toate activitățile de care este nevoie în afacerea ta, le subordonezi una alteia într-o organigramă și îți pui întrebarea următoare:
Tu, ca și antreprenor, ce activități faci pentru un maximum de eficiență?
Am fost chemat de un prieten care și-a deschis o afacere să-l ajut cu marketingul, iar primul lucru pe care l-am făcut a fost să creez această organigramă pe activități.
La sfârșit, am pus întrebarea câte din aceste activități sunt făcute de el, câte din aceste activități sunt făcute de partenerul de afaceri, câte de angajata lui și câte din aceste activități sunt outsourced?
Spre uimirea lui, și-a dat seama că undeva la nivel de 90 % din activitățile trecute pe acea organigramă de activități le făcea el.
A fost efectiv șocat.

Întrebarea următoare a fost:
”Câte din aceste activități dorești să le mai faci tu ca și antreprenor în următorii 2, 3, 5 ani?”
Iar răspunsul lui a fost: ”Niciuna.”
Iar următoarea mea întrebare a fost când dorește să se degreveze de ele strategic vorbind.

Această organigramă pe activități este extrem de importantă pentru că îți dă claritate, îți dă control, îți arată unde ești, de ce ești acolo și cum să faci să te muți în poziția sau în pozițiile pe care le dorești tu.
Mai multe despre această organigramă pe activități, găsiți în cursul meu, ”Cum să îți Construiești o Afacere Durabilă și Profitabilă prin Sistematizare și Automatizare” disponibil în varianta DVD pentru care te îndemn să dai click aici.
Această postare este un extras din interviul "Cum să Creștem Vânzările și Profitul în Afaceri folosind Marketingul Strategic" pe care îl găsești în variantă integrală aici.
Vă salut! Mult succes în afaceri!