Care este cheia și fundația sistemului de vânzări a oricărei afaceri de pe această planetă?

Sales Funnel sau Pâlnia de Vânzări

Acest concept este baza oricărui sistem de vânzare a oricărei afaceri.

Acum îl voi aborda la nivel general, însă în funcție de specificul fiecărei afaceri, pot exista mai multe elemente în această Pâlnie de Vânzări.

Oamenii de afaceri  își doresc următoarele:

Pâlnia de Vânzări

I. Număr de CLIENȚI:

Numărul de clienți este determinat de:

  • Numărul de Vizite la care este expusă afacerea, numărul de contacte și prospecți
  • Rata de Conversie - de la vizitatori la clienți

II. Rulaj/ Cifră de Afaceri:

Cifra de afaceri este cauzată de:

  • Media Tranzacțiilor/ Vânzărilor
  • Valoarea MEDIE per TRANZACȚIE/vânzare

III. PROFIT:

Profitul este determinat de:

  • Marginea/MARGINEA DE PROFIT
  • Managementul Contului și Follow Up pentru Up Sale, Down Sale, Cross Sale etc

Cine din afacerea lui nu-și dorește mai mulți clienți, o cifră de afaceri și un profit mai mare? Nu cred că există cineva care nu își dorește asta.

Ceea ce puțini știu este că nimeni nu poate să ne aducă mai mulți clienți, o cifră de afaceri și un profit mai mare, pentru că toate aceste elemente sunt niște rezultate și rezultatele nu sunt cauze, ci efecte.

Asta înseamnă că focusul trebuie să fie, nu pe rezultat, ci pe cauză.

Întrebarea se pune în felul următor: care sunt cauzele care produc clienți, care sunt cauzele care produc cifra de afaceri și care sunt cauzele care produc profit?

Clienții se produc în felul următor:

  • Numărul de Vizite la care este expusă afacerea, numărul de contacte și prospecți X Rata de Conversie - de la vizitatori la clienți.

Ce produce cifra de afaceri? Clienții respectivi X media tranzacțiilor/ vânzărilor X valoarea medie pe o tranzacție.

Toate acestea înmulțite cu marja de profit o să-mi dea profitul final.

Dacă îți dorești unul dintre cele trei rezultate, clienți, cifră de afaceri profit, concentrează-te asupra cauzelor lor, pe care le-am arătat mai sus, și vei reuși.

E doar o chestiune de timp până vei reuși.

Atât de ușor este să crești un business.

În funcție de specificul fiecărui business, de resurse, de piață, de produs, sau alte variabile poate varia modalitatea de abordare, însă, principial, așa se crește o afacere.

În momentul în care poți să faci managementul contului clientului, să faci follow up cu el, up sale, down sale, cross sale șamd, poți să îi vinzi mai mult, de mai multe ori, poți să-l fidelizezi și să câștigi mai mult de pe urma clientului respectiv și și el/ea să fie mulțumit/ă cu produsele și serviciile tale.

Exemplu concret

Pâlnia de Vânzări

Să presupunem că avem 10 000 de vizitatori sau expunere la 10 000 de oameni în afacerea noastră pe an, tranzacții pe an avem, să spunem, câte două, valoarea medie per tranzacție, este 100, cu o cifră de afacere de 200 000 și dacă marja de profit este 10%.

Să presupunem că vrem să creștem toate aceste elemente cu 10% și căutăm strategii, metode, modalități, tactici să le creștem cu 10%. Să spunem că aplicăm o creștere de 10% la clienți.

Care vor fi rezultatele?

Pâlnia de Vânzări

O aplicare a creșterii de 10% la fiecare element, la sfârșit nu ne dă o creștere de 10%, ci ne dă o creștere exponențială de 61%.

Asta doar aplicând o creștere de 10% pentru fiecare element din Pâlnia de vânzări.

Dacă vrei să îți crești profitul, cifra de afaceri, clienții, devino maeștru, tu sau echipele tale, în a genera aceste cauze.

Nu te focusa pe efecte, ci pe a măsura activitatea la nivelul acestor elemente, acestor cauze.

Pentru mai multe recomandări legate de ”Cum să Gândești Strategic în Afaceri. Despre Sisteme, Vanzari si Profit” nu ezita să încerci varianta MP3 aici sau în format PDF aici.

Mult succes în viață și în afaceri!

X

Ti-ai uitat parola?

Creaza-ti cont aici